Pěkná aktualizace ale bylo by také dobré dodat že mezi DX11 a Vulkán je rozdíl v grafice. Netvrdím že nějak extrémní ale jde to pozorovat. Jsou už i srovnávací videa a YT
Odpovědět0 3
U grafik je videt pekny narust, testy CPU jsem nenasel, v DX11 vs DX12 vs Vulkan jde i o CPU treba - api overhead.
Mám 1600X@4,1GHz a 5700XT a tam je videt kdy u DX11 Breakpoint je klasicky vytizenych 40-60% CPU(6jadro to vyuzije), grafika se flaka a FPS kolem 65, obcas dropy pod 55FPS. Po prepnuti na Vulkan se snizi vyuziti CPU a zvedne vyuziti GPU a pritom FPS narostou na prumernych 90. Hodne to ulehci procesoru, az na pasaze kde jsou velke zakladny, tam uz to moc nedava ani na Vulkanu.
Odpovědět2 0
Vulkan i DX12 umí krásně využít CPU i GPU. Je to vidět tady na Breakpointu a třeba na Division 2.
Mám Ryzen 1700 přetočený na 3,7GHz na všech jádrech, Sapphire Nitro+ RX 5700XT, 32GB 3000MHz CL15 DDR4.
D2 v DX11 je hrozná bída...grafika nevytížená, málo snímků, atd. Přepnutím do DX12 mi to v pohodě drží skálopevně 75 fps (mám 75Hz FullHD, víc tedy nepotřebuji), grafika se fláká (podtaktovaný profil na max. 1800MHz/0,980V) a je tichá protože jede do 60°C max.
Podobné je to u Breakpointu. V DX11 jsem musel mít stažené detaily abych z toho vyždímal 50fps v minimu, 57-65 v průměru. S Vulkanem na ultimátní (tedy maximální) detaily a 60fps min, průměr 96...v továrním profilu karty. Takže zase jedu na max. 1800MHz a 60°C max a hra běhá parádně.
U Breakpointu mi Vulkan přinesl suma sumáru +40% v min.fps a +50 v průměrných.
Bohužel tohle nám přesně ukazuje, jak jsme zabrždění na DX11 a dobře zoptimalizovaný DX12/Vulkan který opravdu umí využít potenciálne našeho HW hraje až druhé housle a je to obrovská, opakuji obrovská škoda.
Odpovědět4 0
Jenže práce s Vulkanem vyžaduje myšlení. Myslící vývojář požaduzje 2x takový plat než nemyslící. A ještě k tomu je těžko k sehnání.
Odpovědět1 0